نوشته شده توسط : کافه گلدون

این روزها برای انجام جوشکاری از پودر جوشکاری استفاده می‎کنند؛ با ورود پودر جوشکاری، استقامت و استحکام عملیات جوشکاری تضمین شده است. در حالت کلی پودر جوش‌ها یک تحول عظیمی در جوشکاری به شمار می‌روند، که برای اولین بار در دهه 1930 استفاده شدند.

پودر جوش (پودر جوش کدولد) که روانه بازار می‎شود به خوبی داخل فلز محل جوش، سفت و یا ذوب می‎شوند و در نتیجه کار، جوشکاری یکدست و باکیفیتی مشاهده می‌شود. پودرهای جوش در انواع مختلفی تولید می‎شوند که از نظر ظاهر و ساختار بسیار کارآمد و پیشرفته هستند. کاربرد این پودرها (پودر جوش کدولد) در جوش‌های گوشه‌ای است و یا این که در جوش‌های لوله به لوله مورد استفاده قرار می‎گیرند.

در واقع برای جوش روی فولادهای عمومی ساختمان سازی از این پودرها بهره می‎برند و حتی در لوله سازی و یا دیگ سازی هم کاربرد دارند؛ بنابراین می‎توان گفت این پودرها بسیار کاربردی و مفید هستند که توسط کارخانه های صنعتی و شرکت‎ها تولید می‎شود. مهم‎ترین مزیتی که در استفاده از  پودر جوش کدولد وجود دارد این است که پس از جوشکاری سرباره به راحتی جدا می‎شود.

پودر جوش کدولد

 

پودر جوش احتراقی

معمولا پودر جوش احتراقی از پودر آلومینیوم و اکسید مس تشکیل می‎شود که از جمله ویژگی‌های این پودر می‎توان یکپارچگی اتصال پس از جوش، سطح تماس زیاد، عدم فاصله در محل جوش که موجب جلوگیری از نفوذ هر گونه رطوبتی می‎شود، سرعت جوشکاری به اندازه قابل توجهی افزایش می‎یابد، در برابر تنش‌های مکانیکی مقاومت خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و… اشاره کرد.

در واقع پودر جوش احتراقی در وزن‎های مختلفی روانه بازار می‎شود که با توجه به نوع سازه و سایز آن انتخاب می‎شود. زمانی که جوشکاری به صورت به صورت دو سیمه یا چند سیمه انجام می‎شود، استفاده از پودر جوش احتراقی سرعت شما را زیاد می‎کند. در صورتی که  پودر جوش احتراقی مرطوب شد می‎توانید که آن را در دمای بین 300 تا 350 درجه سانتی‎گراد قرار دهید تا رطوبت از بین برود و پودر خشک شود، زمانی که پودر خشک شد می‎توانید مجددا آن را مورد استفاده قرار دهید.

سعی کنید پودر جوشکاری مس را در محل خشک قرار دهید که رطوبت در آن وجود نداشته باشد. لازم به ذکر است اشاره کنیم که این مدل پودرها از از ظرفیت هدایتی بسیار بالایی برخوردار هستند که همین مسئله موجب می‎شود که در قسمت گوشه‌ها، زاویه‌ها استفاده شود.

پودر جوش کدولد

ویژگی پودر جوش 

از جمله ویژگی هایی که برای جوش کدولد نام برد عبارت اند از :

  1. یکپارچه شدن قطعات مورد اتصال:
    گفتنی است که آسیب پذیرترین قسمت های چاه محل اتصال سیم ارت به صفحه می باشد چرا که بیشتر از بخش های دیگر می توانند که در معرض خوردگی قرار بگیرند. پس با استفاده از جوش کدولد و صفحه به حالت یک بخش یکپارچه در می آیند.
  2. در خواص متالوژیک قطعات تغییری ایجاد نمی شود:
    یکی که از خاصیت های این جوش می باشد پس به راحتی می توان این جوش را برای اتصال قطعات مختلف مورد استفاده قرار داد.
  3. ضخامت زیاد جوش ارت:
    به هر میزانی که ضخامت بیشتر باشد استحکام مکانیکی بالاتر می رود که این علت موجب می شود که در محل جوش ارت مقاومت الکتریکی ایجاد نشود و قطعه ارت به نسبت رطوبت نفوذ ناپذیر باشد به این علت صفحه ارت و سیم در مقابل خوردگی مقاوم می باشد.
  4. ایجاد تماس زیاد:
    در حالتی که جوش به خوبی استفاده شود سطح تماس زیادی را ایجاد می نماید که می تواند به خوبی جریان اتصال کوتاه را انجام دهد و ولتاژ اضافه را به زمین منتقل نماید.
  5. سرعت و سهولت انجام جوش کدولد:
    اجرای ارت در وهله اولیه ساختمان سازی انجام می شود که دسترسی به برق مشکل است به همین دلیل از جوش کدولد استفاده می شود.

منبع: سایت تک ارت



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

میله ارت کاپرباند از مواد مختلف و در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تهیه و تولید شده است؛ لذا میله ارت می‌تواند به شکل صفحات، حلقه‌ای در اطراف سازه (معروف به ارتینگ نوع B) یا به عنوان میله زمین باشند. میله ارت از آلیاژ فلزهایی مانند مس، فولاد گالوانیزه و استنلس استیل تهیه می‌شود. میله‌ ارت از جنس مس دارای مقاومت الکتریکی کم هستند و نسبت به خوردگی مقاومت بالا دارند. میله‌ ارت استنلس استیل دارای عمر طولانی هستند و نسبت به ضربه و خوردگی مقاومت کمتری دارند.

انواع میله ارت کدام است؟

میله ارت را معمولا در انواع مختلفی تولید میشوند. از جمله آن ها میله ارت مسی، ساختمان، کاپر باند، گالوانیزه، کاپر ولد می باشند. توجه نمایید که مس گزینه ای بسیار مناسب در جهت ماده تشکیل دهنده یک الکترود ارت و هادی زیر زمینی به شمار می آید.  استفاده از این محصول با جنس میله سخت در تاسیساتی که از جریان خطای بالا برخوردارند انتخاب مناسبی می باشد.

اما میله هایی که از کاپر باند بهره می برند معمولا در مکان هایی که از جریان کمتری برخوردارند استفاده میشوند. زمانی که به ارتینگ موقت و کوتاه مدت و معمولی می باشند از میله گالوانیزه ارزان قیمت استفاده می شود.  میله های هسته از جنس فولاد کاپر باند به طور مشخص از استحکام مکانیکی و الکتریکی بهتر، مقاومت بالا در برابر خوردگی و قیمت پایین تری نسبت به نوع مس سخت و یا فولاد ضد زنگ، برخوردار می باشد.

میله ارت مسی

همان گونه که قبل تر اشاره کردیم از نوع مسی زمانی که نمی توان چاه ارت را حفر کرد استفاده می شود. میله ارت مسی را در طول ها و قطر های متفاوتی مورد استفاده قرار می دهند. این میله ها از طریق کوبش به داخل زمین فرو می روند و در نهایت با کمک یراق آلات و یا جوش احتراقی مربوطه به سیم ارت اتصال می یابند.

در صنعت ارتینگ کشورهای غیر پیشرفته معمولا از روش دوزه کشی نوع مسی استفاده میشود. در این روش لوله مسی با ضخامت مورد نظر انتخاب و سپس میله آهنی را به قطر مناسب با فشار وارد لوله می نمایند. در نهایت نوک میله تیز می شود و یک لایه مس روی میله قرار می گیرد. این روش کارامد نمی باشد چرا که این روش کیفیت و طول عمر مناسبی ندارد.  اما بر عکس در کشور های صنعتی پیشرفته از روش نشاندن اتم های مسی بر روی مغزی فولاد  استفاده می نمایند.

در این روش ابتدا مغزی فولاد با روش اسید شویی اکسید زدایی میشود و با سیستم چربی گیر چربی های صنعتی و … از روی آن زدوده می شود. سپس با استفاده از مکانیزم خاص آلیاژی بسیار محکم و چسبنده از مس و فولاد به ضخامت چند میکرون بر روی مغزی تشکیل می گردد. سرانجام مس خالص با خلوص بیش از  ۹۹/۵ با ضخامت مورد نظر بر روی این آلیاژ نشانده می شود به طریقی که محصول نهایی آن یک میله ارت مسی جدایی ناپذیر و یکپارچه از فولاد و مس می باشد.

 

منبع : سایت تک ارت


بیشتر بخوانید: میله ارت کاپرباند



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

انواع صاعقه گیر

 

صاعقه گیر وسیله‌ای است که وظیفه‌ی محافظت از افراد و دستگاه‌ها را در برابر صاعقه بر عهده دارد. صاعقه گیر همچنین منجر به ایجاد مسیری امن و مطمئن در جهت منتقل کردن جریان‌های برقی عظیم صاعقه به زمین خواهد شد. یکی از اساسی‌ترین و کلی‌ترین وسایل و تجهیزات قابل نصب بر روی بیشتر دکل‌های برقی و ساختمان‌ها برای کمتر کردن اثرات زیان‌بار صاعقه، صاعقه گیرها هستند.

ویدئوی کامل معرفی صاعقه گیر و انواع آن

انواع صاعقه گیر

انواع صاعقه گیر از لحاظ شیوه‌ی فعالیت و عملکرد، به دو گروه کلی غیرفعال و فعال تقسیم می‌گردند. صاعقه گیرهای فعال در اصل به‌واسطه‌ی انرژی‌های دریافت شده از منابع بیرونی و یا انرژی‌های تولید شده به‌صورت دستی، منجر به تشدید پدیده‌هایی همچون Point Effect یا Corona Effect می‌شود. انواع صاعقه گیرهای فعال عبارتند از:

  • صاعقه گیر اتمی

صاعقه گیرهای اتمی به‌صورت کلی نیرو و انرژی مصرفی خود را از منابع خارجی تأمین نخواهند کرد و در ضمن نیروی یونیزاسیون بالا، شعاع محافظتی گسترده‌ای را فراهم می‌کند. صاعقه‌گیرهای اتمی برای انجام دادن پدیده‌ی یونیزاسیون، به ارتعاشات سزیومی که در درون آن است، نیاز دارند.

در موقع دریافت صاعقه، به دلیل نقص و عیب در جریان مسیر تخلیه، صاعقه گیر از هم متلاشی شده و یا به کنار خود جرقه‌های جانبی پرتاب می‌کند و سبب آتش‌سوزی گستره نیز می‌شود؛ علت‌های فوق در کل باعث حذف صاعقه گیر اتمی از چرخه تولید و مصرف شده است.

  • صاعقه گیر‌ بادی یا پیزو الکتریک

این نوع از صاعقه گیر به‌صورت کلی از یک محفظه‌ی خالی با دو مسیر ورود و خروج دوکی‌شکل آیرو دینامیکی تولید شده است و وارد شدن و خارج شدن جریان هوا از صاعقه گیر بادی طی یک مسیر مشخص شده از قبل صورت خواهد گرفت. این نوع از صاعقه گیرها در کل باعث ایجاد ارتعاش یک الکترود عمودی شده و الکترود عمودی به یک سلول پیزو الکتریک وصل می‌شود. میزان نوسان‌های الکترود باعث تشکیل جریان الکتریسیته ساکن در سلول پیزو الکتریک می‌شود و این نیرو یا انرژی ذخیره شده میان جداره‌ی بیرونی صاعقه گیر و الکترود نیز تخلیه شده و منجر به یونیزاسیون هوای موجود در صاعقه گیر خواهند شد.

  • صاعقه گیر‌ خورشیدی

صاعقه گیرهای خورشیدی به‌صورت کلی دارای یکسری از باتری‌ها و تعدادی از سلول‌های خورشیدی دریافت کننده نیرو هستند و تابش مستقیم نور خورشید نیز باعث شارژ شدن مجدد باتری و ذخیره الکتریسیته موجود در صاعقه گیر می‌شود.

  • صاعقه گیر الکترونیک خازنی یا اتمسفریک

اسم اصلی این نوع از صاعقه گیر (Early Streamer Emission) است. فرآیند و مکانیسم صاعقه گیرهای اتمسریک یا الکترونیک خازنی در کل باتوجه به وجود جریان پتانسیل‌های الکترونیکی اتمسفر طراحی می‌شود. در هنگامی‌که وضعیت و شرایط آب و هوایی فاقد پتانسیل الکترونیکی باشد، صاعقه گیر الکترونیک خازنی مانند یک دستگاه برق‌گیر معمولی بوده و فعالیتی منحصر به‌فردی ندارد. واحد حس کننده‌ی صاعقه گیرهای الکترونیک خازنی یا اتمسریک هنگامی‌که نیرو یا انرژی‌های الکترونیکی اتمسفر بالاتر از حد مشخص شده‌ای (مثلاً ۱۰ کیلوولت بر متر) بروند، واحد حس کننده‌ی این نوع صاعقه گیرها، واحد اصلی شارژ را برای جمع‌آوری انرژی به جریان می‌اندازد. واحد حس کننده تا پر شدن کامل خازن‌های مدار الکترونیکی به فرایند خود ادامه می‌دهد.

برای دریافت متن کامل مقاله به لینک مقاله در زیر مراجعه نمایید.

منبع مقاله : سایت تک ارت ( عرضه کننده تجهیزات و ملزومات ارتینگ)

لینک مقاله: صاعقه گیر



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

اگر دیگر نان نخوریم، چه اتفاقی برای بدن‌مان می‌افتد؟

 

از جهت کربوهیدرات، همه غلات یکی نیستند و گرچه کنار گذاشتن نان سفید ممکن است به کاهش وزن کم کند، اما عدم مصرف نان‌های غلات کامل مثل نان چاودار می‌تواند بدن را از مواد مغذی مورد نیازش محروم سازد.

 ۱- ممکن است پاهایتان دچار گرفتگی عضلانی شوند

اگر قصد دارید رژیمی مثل رژیم محبوب کتوژنیک را بگیرید که در آن باید مصرف نان و دیگر کربوهیدرات ها تقریباً به صفر رساند، احتمالش هست که از ناحیه ی پا دچار گرفتگی عضلانی شوید. 

این انقباضات دردناک معمولاً شب ها رخ می دهند و ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه 

۲- ممکن است احساس خستگی کنید

 مصرف نان گندم کامل و نان با آرد جوانه ی غلات به میزان متعادل، انرژی بیشتری به بدن می بخشد. 

چون سرشار از فیبر، آهن و منیزیم است، این مواد غذایی به شما کمک می کنند احساس سیری کنید و انرژی داشته باشید. آن ها حتی می توانند کمک کنند انرژی کافی برای ورزش کردن بعد از یک روز شلوغ کاری را داشته باشید.

۳- ممکن است بیشتر هوس خوردن شیرینی‌جات کنید

 وقتی احساس خستگی شدید می کنیم، به طور طبیعی به سراغ مواد غذایی می رویم که می توانند انرژی مان را به سرعت بالا ببرند، مثل شیرینی جات و نوشیدنی های قندی. گرچه مصرف نان به میزان متعادل باعث اضافه وزن نمی شود، اما خوردن شیرینی و شکلات در مواقعی که احساس خستگی می کنید حتماً باعث افزایش وزن تان خواهد شد.

۴- ممکن است دستشویی رفتن برایتان سخت‌تر شود

 کنار گذاشتن مصرف نان غلات کامل یا چاودار ممکن است باعث شود وقت بیشتری را در دستشویی صرف کنید. نان غلات کامل فیبر زیادی دارد، ماده ای که به گوارش کمک می کند و ثابت شده که از ملین ها برای رفع یبوست مؤثرتر است.

۵- ممکن است نوسانات خلقی‌تان تشدید شود

مصرف کربوهیدرات باعث ترشح ماده ای شیمیایی به نام سروتونین در بدن می شود که کار آن ایجاد حس خوب است و می تواند حتی اشتهای شما را سرکوب کند. این بدان معنی است که افراط گاه و بیگاه در مصرف کربوهیدرات های سالم می تواند حال تان را خوش و گرسنگی‌تان را مهار کند.

۶- ممکن است ریسک ابتلایتان به بیماری‌های قلبی افزایش یابد

گرچه کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده می‌توانند ریسک بروز بیماری‌های قلبی را افزایش دهند، اما ثابت شده مصرف غلات کامل سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد و جلوی ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی را می‌گیرد.

عرشه آنلاین



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

 

حقایقی عجیب درباره سنت‌های مرسوم ازدواج که نمی‌دانستید

بیشتر سنت‌های ازدواج در دنیا از عقاید و باور‌های خرافی باستانی نشأت می‌گیرند. بقیه‌ی آن‌ها هم ریشه‌های عمیق تاریخی داشته و معنایی در پس خود دارند. این سنت‌ها هزاران هزار سال است که وجود دارند و به همین دلیل، هنوز هم رایج و محبوب اند؛ و ما هنوز هم آن‌ها را ادامه می‌دهیم، بی آنکه لحظه‌ای به معنای پشت آن‌ها فکر کنیم.

 در ادامه از پیشینه‌ی تاریخی سنت‌های ازدواج خواهیم گفت.

۱- عروس‌ها برای پنهان کردن خود از ارواح خبیثه تور بر سر می‌گذاشتند

از تور عروس برای دور کردن شیطان و حفظ معصومیت عروس استفاده می‌شد. در دوران باستان، عروس‌های جوان را در برابر سحر و جادو آسیب پذیر می‌دانستند، به همین دلیل بستگان شان سعی می‌کردند آن‌ها را از ارواح خبیثه‌ای پنهان کنند که ممکن بود قصد داشته باشند جلوی خوشبختی آن‌ها را بگیرند. برای مثال، رومی‌ها از تور‌هایی به رنگ شعله‌ی آتش استفاده می‌کردند که به عقیده‌ی آن‌ها تمامی ارواح را دور نگه می‌داشت.

۲- دسته گل را پرتاب می‌کردند تا دیگران لباس عروس را پاره نکنند

 در اروپای قرون وسطی، عروس خانم‌ها انتظار نداشتند که بتوانند لباس عروسی شان را بعد از عروسی باز هم ببینند یا بپوشند. در آن زمان مردم اعتقاد داشتند لباس عروس خوش شانسی می‌آورد و آن را نوعی طلسم باروری برای زنان مجرد می‌دانستند؛ و رسم بود که دنبال عروس بدوند و لباسش را تکه و پاره کنند.

با گذشت زمان، لباس‌های عروس گران‌تر و گران‌تر شدند، به همین دلیل عروس خانم‌ها روشی برای پرت کردن حواس‌ها اختراع کردند. آن‌ها چیز‌هایی را به طرف خانم‌ها پرتاب می‌کردند. یکی از آن‌ها تبدیل به سنتی شد که حالا در بسیاری از مراسم‌های عروسی در سرتاسر دنیا وجود دارد.

۳- اولین حلقه‌های مدور ازدواج در مصر باستان یافت شدند

فراعنه‌ی مصر از حلقه‌ها به عنوان نماد جاودانگی استفاده می‌کردند، چون دایره شروع و پایان ندارد. به علاوه شکل خورشید و ماه را هم تداعی می‌کند که مصریان باستان آن‌ها را می‌پرستیدند. مصری‌ها اعتقاد داشتند انگشت حلقه یا همان انگشت چهارم دست چپ، در خود یک «رگ عشق» دارد که مستقیم به قلب می‌رسد. به همین دلیل رسم حلقه دادن به معشوق به وجود آمد تا نماد تعهد باشد. این رسم بعداً در میان یونانیان و رومی‌ها هم رواج یافت.

۴- سنت پوشیدن لباس عروس سفید را ملکه ویکتوریا آغاز کرد

در آن زمان مردم رنگ سفید را نشانه‌ی ثروت می‌دانستند، چون معنایش این بود که خانواده‌ی عروس استطاعت مالی فراهم کردن لباس‌های تمیز را دارد. باقی زنان در روز عروسی خود اغلب لباس‌های رنگارنگ با رنگ‌های تند می‌پوشیدند، لباس‌هایی که می‌توانستند بعد از عروسی هم در موقعیت‌های دیگری از آن‌ها استفاده کنند. ویکتوریا که آن زمان خود یک عروس ۲۰ ساله بود، اولین کسی بود که خواست در مراسم عروسی اش، جز او و ساقدوش هایش کس دیگری سفید نپوشد.

۵- کیک عروسی، یک کلوچه بود که روی سر عروس خردش می‌کردند

رومی‌های باستان عروسی‌های خود را با یک مراسم به پایان می‌رساندند که در آن یک کیک کلوچه مانند را روی سر عروس خرد می‌کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند این کار باعث خوش شانسی و باروری می‌شود. بعد از آن، عروس و داماد کیک را با یکدیگر می‌خوردند که این کار را اولین کار مشترک شان به عنوان زن و شوهر می‌دانستند. مهمانان عروسی هم خرده‌های باقیمانده را می‌خوردند. کیک‌های عروسی از قرن هفدهم میلادی جایگزین کلوچه‌های عروسی شدند.

منبع:https://www.arshehonline.com/



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

محتوای ویدیویی مخاطبان زیادی دارد، چرا که مشاهده آن می‌تواند آسان باشد و مفاهیم را به خوبی به مخاطب منتقل کند. یک سایت باکیفیت که دارای آیتم‌های مختلف باشد، باعث می‌شود تا مخاطب بتواند محتوای ویدیویی را به بهترین شکل تماشا کند.

از میان وب سایتهای مختلف که در این زمینه وجود دارد، سایت پاز به عنوان بهترین انتخاب است. این سایت با داشتن دسته بندی‌های مختلف می‌تواند انواع ویدیوهای روز را با کیفیت مختلف به نمایش بگذارد. یکی از نکات جالب پاز این است که به آسانی می‌توان انواع دسته بندی موضوعی را مشاهده کرد.

 

در دسته بندی سایت پاز انواع موضوعات مختلف نظیر حیات وحش، سرگرمی، ورزش، اقتصاد، خودرو، آشپزی، فنآوری، سینما و غیره وجود دارد. اگر عاشق هیجان هستید و قصد دارید تا بهترین کلیپ‌های تصویری حوادث را مشاهده کنید، دسته بندی سایت پاز به شما کمک خواهد کرد تا به این امر دست پیدا کنید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در ساخت دوربین گوشی های همراه و در دسترس بودن آنها برای بخش عمده ای از مردم جهان و همچنین افزایش سرعت اینترنت تمایل افراد را به اشتراک گذاری ویدیوهای مختلف افزایش داده است. این موضوع تا حدی گسترش داده شده است که هیچ کدام از دسته های اطلاع رسانی و محتوای های تاثیرگذار قدرت رقابت با ویدیو را ندارند. با استفاده از وب سایت پاز آنلاین قادر خواهید بود تا از اخبار تصویری روز مطلع شوید.

منبع: پاز آنلاین



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()