نوشته شده توسط : کافه گلدون

سلفی با دموکراسی فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی و نویسندگی مسعود احمدیان و امیر علی احمدیان محصول سال ۱۳۹۸ است.

 


«سلفی با دموکراسی» داستانی ماورائی دارد و روایت متفاوتی است از کسانی که در جنگ ایران و عراق حضور داشته‌اند و داستان آن تقریباً در ادامه داستان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» اتفاق می‌افتد

https://lnkd.in/e-qTFWhF



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

آشنایی با فیلم بی صدا حلزون


بی‌صدا حلزون
 فیلمی ایرانی به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده، نویسندگی محمدرضا رهگذر و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۳۹۸ است. بازیگران این فیلم هانیه توسلی، مهران احمدی، محسن کیایی، پدرام شریفی، بهنوش بختیاری و علیرضا جلالی‌تبار هستند.

این فیلم در سال ۱۳۹۸ در بخش نگاه نو سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در سینماها اکران خواهد شد.[۱]



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

شرایط نگهداری سانسوریا

سانسوریا (sansevieria) یکی از گیاهان بومیِ آفریقا، ماداگاسکار و جنوب آسیا می‌باشد.

سانسوریا، در واقع یک گروه بسیار متنوع از گیاهان است.

این گروه با بیش از ۷۰ گونه، رنگ‌ ها و ابعاد متنوعی دارد. در این مقاله قرار است شما را با یک گروه شگفت انگیز از آن، آشنا کنیم.

این گیاه سرسخت، برخلاف بسیاری از گیاهان آپارتمانی، عمری طولانی دارد. 

اصطلاحا به سانسوریا، نامیرا نیز می‌گویند.

در واقع سانسوریا، از دسته گیاهان کم توقع محسوب می‌شود؛ چون گیاهی کم آب به شمار می‌آید و از طرفی، محیط کم نور را تحمل می‌کند.

اگر در زمینه ی نگهداریِ گیاهان، مبتدی هستید، بهتر است با گیاهان کم توقع و مقاومی مثل سانسوریا شروع کنید.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

شرایط نگهداری دیفن باخیا

 

دیفن باخیا ( Dieffenbachia amoena ) یک گیاه رایج و مرسوم از سالهای بسیار دور است.

این گیاه حدود 12 گونه مختلف در جهان دارد و از خانواده اراسه است و بومی برزیل محسوب می‌شود.

این گیاه زیبا برگ‌های بزرگی دارد که ترکیبی از رنگ‌های زرد ، سبز و سفید است.

برگ‌های این گیاه همزمان با بلند شدن ساقه رشد می‌کنند و به مرور زمان ساقه را لخت می‌کنند.

چون در اثر رشد گیاه برگ‌های پایینی میریزند و ساقه را به صورت یک میله تک انشعابی تنها می‌گذارند.

یکی از نکات مهم در نگهداری دیفن باخیا میزان آبیاری  آن است. چون این گیاه به آبیاری حساس است.

رطوبت معمولی خاک مطلوب این گیاه است. برای آبیاری بگذارید خاک به خشکی برسد.

درباره گیاهان بسیار بزرگ دقت کنید که کمی میزان آب را افزایش دهید.

نور دیفن باخیا چگونه باشد؟

به محیط روشن با نور غیر مستقیم نیاز دارد. بهتر است گیاه را در فاصله کمی از پنجره جنوبی یا شرقی قرار دهید.

البته تیره‌های سبز تیره به سایه بیشتر مقاومت می‌کنند. اما به طور کلی سایه باعث می‍شود گیاه به رشد علفی بیافتد.

پس برای نگهداری دیفن باخیا به این نکته نیز توجه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

دانلود سریال یاغی

بازیگران سریال یاغی

طناز طباطبایی، پارسا پیروزفر، علی شادمان، الیکا ناصری، امیر جعفری، مه لقا باقری مهدی حسینی نیا، نیکی کریمی، جواد خواجوی، آبان عسکری، فرهاد اصلانی

خلاصه داستان

یاغی یکی از سریال‌های تولید شده محمد کارت به تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی است که به عنوان یک مجموعه نمایش خانگی شناخته می‌شود. سریال یاغی در 30 قسمت تولید شده است که در روزهای 5شنبه به صورت هفتگی منتشر می‌شود. داستان سریال در مورد پسر جوانی به نام جاوید است که در پایین شهر زندگی می‌کند. ولی به دلیل داشتن استعداد زیاد در کشتی توانست در مسابقات محلی پیروز شود.

جاوید به دلیل استعداد نابی که در کشتی داشت، با سرمایه گذاری یک مرد غریبه توانست یک قهرمان جهانی شود. او عاشق دختری به نام ابرا می‌شود که مدتی قبل در محله آنها زندگی می‌کند. عشق و عاشقی باعث ایجاد داستان و ماجرای جدیدی می‌شود.

زمان پخش در شبکه نمایش خانگی

29 اردیبهشت 1401

نقد و بررسی سریال یاغی

یکی از سریال‌های محبوب در میان طرفداران فیلم و سریال ایرانی، سریال یاغی است که به عنوان یک مجموعه جذاب شناخته می‌شود که نکات قوی زیادی دارد. این مجموعه به عنوان یک کار موفق است که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. محمد کارت به عنوان کارگردان این سریال با ساخت فیلم شنای پروانه توانست نشان دهد که در کار خود تبحر زیادی دارد. در این بخش قصد داریم تا به نقد و بررسی سریال یاغی بپردازیم. اگر از طرفداران این سریال هستید، بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

کارگردانی سریال یاغی

در نگاه اول می‌توان گفت که سریال یاغی با یک سکانس جذاب و نفس‌گیر کار خود را آغاز می‌کند تا پس از یک تعقیب و گریز مختصر، نمایه‌های دراماتیک سریال شکل بگیرد. در مراحل اولیه سریال، شخصیت‌های سریال به بینندگان معرفی می‌شود تا خط اصلی داستان مشخص شود. محمد کارت به عنوان کارگردان این سریال سعی کرده است تا برای فیلمبرداری از تقطیع نماها استفاده کند. با توجه به این که این سریال یک سریال موفق محسوب می‌شود از همان سکانس ابتدایی می‌توان گفت که کارگردان فیلم قصد ندارد تا مهارت و تسلط تکنیکی خود را به رخ بکشد.

در زمینه فیلمنامه می‌توان گفت که شیوه توزیع آن به گونه‌ای است که اطلاعات اصلی داستان به صورت کامل به بیننده منتقل می‌شود. در هر بخش و سکانس می‌توان به آسانی خطوط کلی شخصیت پردازی را مشاهده کرد. روند کلی داستان به گونه‌ای است که جایگاه طبقاتی و فرهنگی هر شخصیت را به خوبی نشان می‌دهد. داستان مرحله به مرحله پیش می‌رود تا بتوان با مضمون اصلی سریال آشنا شد.

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از امتیاز‌های اصلی سریال یاغلی، دیالوگ‌های آن است که به صورت رفت و برگشتی بوده و باعث ایجاد و انتقال سریع پیام به مخاطب می‌شود. این سریال با نگارش خوبی که داشته است می‌تواند به مخاطب بفهماند که در بلبشوی موجود جامعه، چه می‌گذرد. محتوای اصلی سریال شاید به نوعی جنگل انسانی را نشان می‌دهد که قانون برنده آن گرگ بودن و دریدن است اما در این میان ساکنان این محیط می‌توانند از حق انتخاب خود میان مرگ و پریدن یکی را انتخاب کنند.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

 

دانلود قسمت آخر سریال جیران

 

بازیگران سریال جیران
امیر جعفری، امیرحسین فتحی، بابک حمیدیان، بهرام رادان، پریناز ایزدیار، رعنا آزادی ور، گلاره عباسی، مریلا زارعی، الهام نامی، پاشا جمالی، رویا تیموریان، ستاره پسیانی، سمیرا حسن پور، غزل شاکری، مهدی پاکدل، نهال دشتی، هومن برق نورد، کتانه افشاری نژاد، مرتضی اسماعیل کاشی، مهدی کوشکی، فاطمه مسعودی‌فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی

خلاصه داستان
سریال جیران یک سریال عاشقانه‌ و تاریخی است که مرتبط با 6 سال از زندگی ناصرالدین شاه است. می‌دانید که ناصرالدین شاه قاچار چهارمین پادشاه این سلسله بوده است. دوران زندگی و مرگ امیرکبیر و صدراعظم شدن میرزا آقاخان نوری در این دوره رخ می‌دهد. وجود تم عاشقانه نیز در این سریال دیده می‌شود که بسیار هیجان انگیز است. داستان آشنایی و عشق شاه با دختر روستایی به نام خدیجه که باعث ایجاد اتفاقات جذاب شده است.

زمان پخش در شبکه نمایش خانگی
24 بهمن ماه 1400

نقد و بررسی سریال جیران
حسن فتحی به عنوان کارگردان سریال جیران بعد از موفقیت در ساخت سریال شهرزاد سعی کرد تا بتواند یک سریال موفق دیگر را تولید کند. سبک و سیاق سریال‌های تاریخی و عاشقانه مورد توجه بسیاری از بینندگان قرار دارد. حسن فتحی بعد از ساخت سریال شهرزاد به دنبال ساخت فیلم سینمایی مست عشق رفت تا بتواند موضوع مولانا را به تصویر بکشد. به دلیل حواشی زیادی که برای این فیلم ایجاد شد همچنان نتوانست به اکران برسد.

فتحی بعد از ناکام ماندن در این سوژه به سراغ تولید فیلم جیران رفت. سریال جیران با داشتن بازیگران محبوب زیادی نتوانست انتظارات را تا حدود زیادی مرتفع کند. شاید بتوان گفت که قسمت‌های اول این سریال به دلیل داشتن ضعف‌های مفرط در فیلمنامه نتوانست به عنوان یک آثار موفق خود را نشان دهد. شاید از همین حالا بتوان گفت که سریال جیران به عنوان یک شکست در کارنامه حسن فتحی ثبت می‌شود. در این بخش از مقاله قصد داریم تا سریال جیران را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه
شاید نکته اول در این زمینه این باشد که حسن فتحی با چه معیاری بهرام رادان را برای بازی در نقش ناصرالدین شاه انتخاب کرده است. افرادی که به فیلم و سریال ایرانی علاقه دارند می‌دانند که بهرام رادان به دلیل فیزیک و چهره‌ای که دارد همواره در نقش جوان‌های خوشتیپ دیده می‌شود. صدا و لحن صورت رادان به درد بازی در نقش شخصیت یک شاه نظیر ناصرالدین شاه نمی‌خورد. باور کردن بهرام رادان در این نقش کمی اغراق آمیز است و حسن فتحی قبل از انتخاب نهایی بازیگران باید این موضوع را به خوبی در نظر می‌گرفت.

نکته مهم در انتخاب بهرام رادان به عنوان نقش ناصرالدین شاه این است که نمی‌تواند تداعی کننده شاه قاجار باشد، از این رو ارتباط میان نقش و بازیگر به درستی برقرار نمی‌شود. بیان و فیزیک 



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

دانلود فیلم بی صدا حلزون

بی صدا حلزون فیلمی به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده است که در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی، محسن کیایی و ... ایفای نقش کرده‌اند. خلاصه فیلم: داستان زنی است که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.

بی‌صدا حلزون فیلمی ایرانی به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده، نویسندگی محمدرضا رهگذر و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۳۹۸ است. بازیگران این فیلم هانیه توسلی، مهران احمدی، محسن کیایی، پدرام شریفی، بهنوش بختیاری و علیرضا جلالی‌تبار هستند.

این فیلم در سال ۱۳۹۸ در بخش نگاه نو سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در سینماها اکران خواهد شد.

سفارش چاپ آنلاین...



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

دانلود فیلم بدون قرار قبلی

 

بدون قرار قبلی فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی محصول ۱۴۰۰ ایران است. بدون قرار قبلی ششمین فیلم بلند شعیبی در مقام کارگردان است که فیلم‌نامهٔ آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌است. گروه بازیگران آن شامل پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، حامی ترابی، رضا صابری، امین میری، محمد کیانی، عرفان ابراهیمی و صابر ابر می‌شود.

 

بدون قرار قبلی ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در آن‌جا برندهٔ دو جایزه شد. این فیلم ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در سینماهای ایران اکران شده‌است.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

معرفی فیلم روز ششم

روز ششم فیلمی به کارگردانی، نویسندگی حجت قاسم‌زاده اصل و تهیه‌کنندگی رحمان سیفی آزاد مجری طرح حسین رامه و محصول سال ۱۳۹۹ است. این فیلم که از حضور در جشنواره فجر بازماند از مهم‌ترین غایبان سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر بود که مورد توجه و تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت.

 

 

 

یک زندانی به نام احمد که تنها پنج روز فرصت دارد جواب چند معما را پیدا کند تا بتواند زنده بماند، بخشی از اتفاق‌ها در گذشته رخ داده که بدون روشن شدن آنها برای مشکل‌های امروز جوابی پیدا نخواهد کرد احمد اگر موفق نشود روز ششم کشته می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

لیبل ژله ای در واقع همان برچسب‌ها هستند که پس از چاپ و طراحی گرافیکی یک لایه رزین مایع روی آنها ریخته شده و ضخامت برجسته و شفافی را ایجاد می‌کند. رزین استفاده شده روی این برچسب ژله ای از ترکیب دو ماده پلی اورتان بوده که تولید آن دست شرکت ایتالیایی دیماک است. این مواد دارای کیفیت بالایی هستند که طول زمان بدون تغییر رنگ باقی مانده و انعطاف خودشان را حفظ می‌کنند.

 

 

 

 

 

در واقع می‌توان گفت که از نظر دوام و ماندگاری بسیار مقاوم هستند و شما می توانید از آن در شرایط جوی مختلف (مانند سرما و گرما از منفی ۴۰ تا مثبت ۸۰ درجه سانتیگراد)، فشار، کشش، نور مستقیم خورشید و در تماس با حلال‌هایی چون بنزین و غیره استفاده کنید. پس اگر به دنبال راهی هستید تا محصول یا کالای خود را به شکلی زیباتر به دست خریدار و یا مصرف کننده برسانید این نوع برچسب برجسته می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. زیرا این امکان برای شما وجود دارد که هر نوع طرحی را با ابعاد مورد نظرتان به عنوان لیبل برجسته چاپ کرده و روی کالا و خدمات خودتان ارائه دهید. از جمله ویژگی‌های چاپ لیبل‌ ژله ای که به آن لیبل کریستال نیز گفته می‌شود عبارتند از:

برچسب ژله ای یخچال

 

برای چاپ این لیبل ها از چاپ دیجیتال استفاده شده و به همین دلیل وضوح بالایی دارند.

 

پوشش رزین مورد استفاده در تولید این محصول از بهترین برند تولید کننده دیماک ایتالیا است.

 

میزان چسبندگی بالایی داشته و با قرار گرفتن در برابر حلال‌های روشن کننده و پاک کننده مقاومت شیمیایی خود را از دست نمی‌دهد.

 

قابلیت طراحی و برش با هر شکلی بنا به خواسته مشتری

 

ضد خش و ضد آب

 

قابلیت چاپ برای تمامی اشکال هندسی منظم و غیر منظم (بدون محدودیت شکلی)



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

چاپ روی کاغذ کرافت

یکی از بخش‌های مهم مارکتینگ محصولات، نوع طراحی بسته بندی آنهاست. در سال‌های گذشته اهمیت بسته بندی در فروش و بازاریابی از همیشه بیشتر شده است. وقتی مشتری برای خرید به قفسه‌ای پر از برندهای مختلف مراجعه می‌کند، یکی از معیارهایی که باعث می‌شود محصول شما گوی رقابت را از سایر برندها برباید، نوع بسته بندی محصول شماست. اما چگونه می‌توانیم بسته بندی دلخواه خود را داشته باشیم؟

کاغذ کرافت که از ضایعات چوب به دست می‌آید، یکی از مهم‌ترین متریال‌های چاپ بسته بندی است. از آنجایی که کاغذ کرافت متری در گرماژهای مختلفی در دسترس است، شما می‌توانید با توجه به میزان مقاومتی که برای بسته‌بندی خود لازم دارید، یکی از انواع آن را سفارش دهید. برای مثال کاغذ کرافت نازک برای بسته‌بندی میوه و سبزیجات مناسب است. چرا که هم وزن سبکی دارد هم در برابر رطوبت و نفوذ هوا مقاوم است.

اما اگر بخواهید چاپ کاغذ بسته بندی را برای محصولاتی چون پوشاک، ساک دستی یا جعبه کادو انجام دهید، باید به سراغ گرماژهای بالاتر کاغذ کرافت بروید. مسلماً هرچه ضخامت رول کاغذ کرافت بیشتر شود، هزینه چاپ آن نیز بالاتر خواهد رفت. به طور کلی استفاده از کاغذ کرافت برای مصارف مختلف پیشنهاد می‌شود. چون علاوه بر جنس مقاوم و قیمت مناسب، به عنوان یک متریال تجزیه‌پذیر، ضرری برای محیط زیست به همراه ندارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

 

پتوس ( pothos )، بومی جزایر سلیمان است و نام‌هایی از قبیل پوتین طلایی یا انگور نقره‌ای هم دارد. البته در میان مردم، با نام‌های پوتوس و پیتوس هم خوانده می‌شود. نگهداری گل پتوس

 

پتوس، مسلما یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه، نگهداری آسانی دارد و از گیاهان مقاوم محسوب می‌شود.

 

اگر شما از دسته افرادی هستید که گیاهتان همیشه خراب می‌شود، بهتر است که پتوس را امتحان کنید. پتوس یک گیاه مناسب برای مبتدی‌ها محسوب می‌شود. پس بهتر است نگهداری این گیاه زیبا را تجربه کنید.

پتوس، از گیاهانِ رونده محسوب می‌شود؛ یعنی بعد از بلند شدن ساقه‌ها و رویش برگ‌های زیاد، می‌توانید یک مسیر را برای پتوس خود مشخص کنید.

شرایط نگهداری پتوس

 

 

با این کار، گیاه شما در مسیر مورد علاقه شما رشد می‌کند و فضا را زینت می‌دهد.

یک ویژگی قابل توجه پتوس، موثر بودن در تصیفه هوا است.

 

در واقع پتوس، به عنوان یک گیاه تصفیه کننده، سمومی مانند: فرمالدئید، تولوئن، زایلن و بنزن را از محیط پاک می‌کند.

 

این خصوصیت پتوس، سبب می‌شود که یک گیاه مناسب برای اتاق خواب و فضاهای خانگی باشد.

 

از طرفی، برگ‌های این گیاه، حاوی ماده‌ای سمی است که در صورت جذب شدن در بدن فعال می‌شود.

پس در مواقع حضور حیوانات یا کودکان در محیط، مراقب باشید تا برگ‌ ها کنده و خورده نشوند؛ چون این سموم، به فضای داخل دهان آسیب می‌زند.

 

پتوس در ظاهر، برگ‌های سبز رنگی دارد.

 

البته در بعضی از گونه‌ها، رنگ‌های سفید، زرد و سبز روشن به صورت آبرنگی، روی برگ‌ها کشیده شده است. اما از لحاظ شیوه نگهداری، هیچکدام از گونه‌ها با هم تفاوت ندارند.

 

فقط باید بدانید که در گونه‌های رنگی، نورِ موردِ نیازِ گیاه، بیشتر از گونه سبز یا بلک آن است.

 

در عکس زیر، چند گونه مختلف پوتوس را مشاهده می‌کنید.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

دیفن باخیا ( Dieffenbachia amoena ) یک گیاه رایج و مرسوم از سالهای بسیار دور است.

 

این گیاه حدود 12 گونه مختلف در جهان دارد و از خانواده اراسه است و بومی برزیل محسوب می‌شود.

 

این گیاه زیبا برگ‌های بزرگی دارد که ترکیبی از رنگ‌های زرد ، سبز و سفید است.

 

برگ‌های این گیاه همزمان با بلند شدن ساقه رشد می‌کنند و به مرور زمان ساقه را لخت می‌کنند.

 

چون در اثر رشد گیاه برگ‌های پایینی میریزند و ساقه را به صورت یک میله تک انشعابی تنها می‌گذارند.

 

علاوه بر اینها این گیاه از دسته گیاهان سمی محسوب می‌شود.

 

 

 

پس از تماس کودکان و حیوانات با گیاه خودداری کنید. چون این گیاه موادی دارد که میتواند چشم یک انسان را هم نابینا کند. البته با مراقبت میتوانید از داشتن این گیاه زیبا لذت ببرید.

شرایط نگهداری دیفن باخیا

 

یکی از نکات مهم در نگهداری دیفن باخیا میزان آبیاری آن است. چون این گیاه به آبیاری حساس است.

 

رطوبت معمولی خاک مطلوب این گیاه است. برای آبیاری بگذارید خاک به خشکی برسد.

 

درباره گیاهان بسیار بزرگ دقت کنید که کمی میزان آب را افزایش دهید.

 

نور دیفن باخیا چگونه باشد؟

به محیط روشن با نور غیر مستقیم نیاز دارد. بهتر است گیاه را در فاصله کمی از پنجره جنوبی یا شرقی قرار دهید.

 

البته تیره‌های سبز تیره به سایه بیشتر مقاومت می‌کنند. اما به طور کلی سایه باعث می‍شود گیاه به رشد علفی بیافتد.

 

پس برای نگهداری دیفن باخیا به این نکته نیز توجه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()