۵ گل مناسب مراسم ترحیم و معنی آن ها
نوشته شده توسط : کافه گلدون

تاج گل تسلیت

فارغ از مذهب و فرهنگ های قومی و خانوادگی، مرسوم است اعضای خانواده یا دوستان و آشنایان برای کسی که عزیزی را از دست داده است یک تاج گل تسلیت  به منزل او یا به مراسم ترحیم مرحوم می فرستند.

به طور معمول گل ها راهی برای نشان دادن رشد، تولدی دوباره و حرکت رو به جلو هستند. از گذشته، از گل ها برای ابراز حس همدردی در مراسم ترحیم بهره برده میشد.

وجود گل ها حس گرمی و راحتی را در یک محیط غمگین به همراه می آورند.

نوع گلی که شما برای بیان احساس خود انتخاب می کنید، مهم است.

گل ها به شما این امکان را می دهند که احساسات خود را به فرد عزادار منتقل کنید و پیام همدردی خود را به او برسانید.

بنابراین قبل از انتخاب گل برای مناسب های ترحیم و ختم، بهتر است چند لحظه تامل کنید و به این نکته توجه کنید که چه نوع گلی می تواند بیانگر احساس شما و متناسب با مراسم باشد.

در ایران بیشتر از گل های گلایل ، استرزیا ، شب بو ، لیلیوم ، ژربرا ، شب بو ، مریم و داوودی برای ابراز تسلیت در تاج گل ترحیم استفاده می شود.

اما جالب است بدانیم که مردم کشورهای دیگر از چه گل هایی برای مراسم ترحیم استفاده می کنند تا بتوانیم یک تاج گل ترحیم به یادماندنی به بازمانده یک عزیز از دست رفته هدیه کنیم.

گل های مورد استفاده در تاج گل ترحیم :

گل لیلیوم:

لیلیوم یکی از گل هایی است که عمدتا در تاج گل تسلیت وجود دارد. به این دلیل که نمادی از معصومیت روح از دست رفته است. لیلیوم سفید خلوص، شکوه و همدردی را بیان می کند.

سبد گل ترحیم

LOREM IPSUM DOLOR SIT AMET...

 

مشاهده موارد بیشتر

تاج گل تسلیت

گل گلایل:

گل گلایل ساقه ی بلندی دارد که روی آن چندین گل سوار شده اند. این گل عمدتا به صورت بادبزنی و پشت گل های دیگر در تاج گل ترحیم مورد استفاده قرار می گیرد.

این گل نمادی از صمیمیت و ارزش های اخلاقی است. بنابراین برای تسکین داغدیده و همدردی با او مناسب است چون این پیام را به او می رساند که عزیزی که از دست داده است دارای این صفات بوده است.

جالب است بدانید که گلایل رنگ های دیگری به جز سفید هم دارد اما در ایران چون فقط در مراسم ترحیم استفاده می شود رنگ سفید آن را می شناسیم.

سبد گل ترحیم

تاج گل تسلیت

گل داوودی:

این گل بر خلاف گل های دیگر مورد استفاده در تاج گل تسلیت ، استفاده و معنی خیلی گسترده ای دارد. رنگ سفید گل داوودی در آمریکا و اروپا مفهوم همدردی را القا می کند. البته در کشورهای آسیایی این گل بیشتر مفهوم ولادت دارد و در مراسم دیدن نوزاد به دنیا آمده استفاده می شود.

تاج گل ترحیم

گل رز:

به عنوان یکی از محبوب ترین گل ها، گل رز در بین گل های مورد استفاده در مراسم های ترحیم نیز کاربرد دارد. گل رز سفید نشان از تکریم و معصومیت دارد و برای همدردی در مراسم ترحیم می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

البته رنگ زرشکی تیره مایل به سیاه آن هم در شرایط غم و اندوه می تواند برای تسکین مورد استفاده قرار بگیرد.

تاج گل تسلیت

گل میخک:

گل میخک در بین مسیحیان نماد اشک چشم مسیح است. رنگ های مختلفی از آن وجود دارد اما مثل بقیه ی گل های مورد استفاده در تاج گل ترحیم  ، رنگ سفید آن مورد استفاده قرار می گیرد. مسیحیان از گل میخک برای روی تابوت نیز استفاده می کنند.

گل ترحیم

 

به هرحال اگه مرحوم به گل خاصی علاقمند بوده و شما از آن مطلع هستید، آن را در تاج گل تسلیت بگنجانید تا حس همدردی و احترام بیشتری منتقل شود.

تاج گل تسلیت

تاج گل تسلیت

چه پیامی همراه تاج گل تسلیت ارسال کنیم؟

حدالامکان بهتر است تاج گل ترحیم را خودتان به دست فرد مورد نظر برسانید اما اگر توانایی این کار را ندارید، می توانید با اتصال یک کارت به تاج گل ترحیم ، پیام خود را برای ابراز همدردی با او برسانید.

البته مجبور نیستید خیلی شاعرانه باشید. فقط آنچه قلبتان می گوید روی کارت بنویسید. زیرا هر آنچه از دل براید لاجرم بر دل نشیند.

جمله های زیر می توانند ایده های مناسبی باشند:

  • عمیقا برای از دست رفتن عزیزتان متاسفم.
  • ان شالله روح آن مرحوم شاد و در پرتو رحمت الهی قرار گیرد.
  • خداوند به شما صبر عطا کند تا بتوانید غم از دست دادن آن عزیز را تحمل کنید.

مثل همیشه از همراهی شما عزیزان با کافه گلدون و یک مقاله ی دیگه سپاسگزاریم.

سوالات خودتون رو از طریق نظرات با ما در میون بذارید تا کارشناسان کافه گلدون به صورت رایگان پاسخگوی شما عزیزان در این زمینه باشند.

تاج گل ترحیم

برای آشنایی با گل مناسب برای ترحیم اینجا کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: