نگهداری و خاک مناسب پتوس
نوشته شده توسط : کافه گلدون

در منازل می‌توان از گیاهان زیادی استفاده کرد و حتی آنها را پرورش داد. اما اینکه چه گیاهی انتخاب شود کاملاً بسته به سلایق افراد دارد. با این حال بعضی از گیاهان هستند که بیشترین شانس را برای انتخاب و نگهداری در منازل و آپارتمان‌ها دارند چرا که شاید از ویژگی‌ها بسیار خوبی برخوردار هستند. از جمله گیاهانی که آن را می‌توان در زمره گیاهان محبوب خانواده‌ها قرار داد، گیاه پتوس است.

اولین ویژگی‌ خاص گیاه پتوس نحوه‌ی نگهداری از آن است که تمامی افراد حتی آنهایی که تا به حال هیچ گونه گیاهی را در منزل پرورش نداده‌اند، به راحتی می‌توانند آن را انجام دهند. ما در این مقاله به طور مفصل اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص گیاه و خاک پتوس به دوستداران گل و گیاه تقدیم خواهیم کرد تا اگر قصد نگهداری از یک گیاه را در منزل دارند، با شناخت بهتری بتوانند این نوع از گیاه محبوب و دوست‌داشتنی را انتخاب کنید.

گیاه پتوس چیست

گیاه پتوس یا همان پوتوس اکثراً در مناطق جزایر سلیمان یافت می‌شود و به طور کلی از خانواده گل شیپوریان است. در اکثر موارد این گیاه را در گلخانه‌های گرم نگهداری می‌کنند و با توجه به اینکه پتوس از جمله گیاهان مقاوم است برای نگهداری در منازل بیشتر استفاده می‌شود. از ویژگی‌های بارز این گیاه این است که رشد نسبتاً خوبی دارد و اگر در یک اتاق حفظ شود احتمالاً می‌تواند اتاق‌تان را به یک جنگل مبدل کند.

گیاه پتوس دارای برگ‌های قلبی شکل است که در رنگ‌های سفید، ابلق و سبزه تیره یافت می‌شود و معمولاً رشد برگ‌هایش نیز به سرعت اتفاق می‌افتد. ویژگی جالب توجه دیگر این گیاه بدون خاک زنده ماندن آن است که به خوبی می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. گفتنی است که این گیاه یک تصفیه کننده‌ی قوی برای هوا بوده و به خوبی می‌تواند رطوبت هوا را بیشتر کند و با تولید دی اکسید کربن جایگزین مناسبی برای اکسیژن خواهد بود.

البته در نظر داشته باشید که گیاه پتوس سمی است و اگر در منزل کودک دارید، باید حواس‌تان را کاملاً جمع کنید چرا که با جویدن برگ آن احتمال بروز بیماری وجود دارد. ضمناً توصیه می‌کنیم که حتی این گیاه در دسترس حیوانات خانگی نیز قرار نگیرد.

 

برای آشنایی با خاک پتوس اینجا کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: